Trwa przebudowa DK91, Zawada – Siedlec Duży

Grupa NDI przebudowuje 5-kilometrowy odcinek DK91, który jest częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Inwestycja znacząco poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Prace postępują zgodnie z planem.

Początek przebudowywanego odcinka zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania z ulicą Długą w Zawadzie, następnie prowadzi on przez Romanów, Siedlec Mały aż do granicy z Siedlcem Dużym. W ramach umowy konsorcjum spółek z Grupy NDI wykonuje m.in. przebudowę jezdni wraz ze skrzyżowaniami i buduje przejazdy awaryjne. Przebudowane zostaną przepusty nie tylko pod DK91, ale też w ciągu rowów przydrożnych pod zjazdami do terenów przyległych. Powstaną również ekrany akustyczne, oświetlenie drogowe oraz płotki herpetologiczne, które będą kanalizować trasy migracji płazów i gadów. Inwestorem budowy jest katowicki odział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość kontraktu to ponad 119 mln zł.

Aktualnie na budowie

– W ramach tej realizacji mamy do wykonania całkowitą rozbiórkę istniejącej nawierzchni, wykonanie nowej drogi klasy GP dwujezdniowej, po dwa pasy w każdym kierunku – mówi Marek Żegunia, kierownik budowy z Grupy NDI. – Oprócz prac drogowych, wykonujemy również nowe sieci, zabezpieczenia i przebudowę sieci kolidujących, w tym prace związane z instalacjami elektroenergetycznymi, teletechnicznymi, budową nowego oświetlenia wraz z jego zasilaniem oraz budową kanału technologicznego. Z branży sanitarnej zajmujemy się przebudową wodociągu oraz budową kanalizacji deszczowej. Dodatkowo, z branży konstrukcyjnej do wykonania mamy ekrany akustyczne, a z branży mostowej likwidację ośmiu przepustów i budowę siedmiu nowych – tłumaczy kierownik budowy.

Po zakończeniu prac droga będzie dostosowana do obsługi ruchu lokalnego, wprowadzone zostanie też ograniczenie prędkości, które zwiększy bezpieczeństwo, a ekrany akustyczne będą chronić przed hałasem.

– Droga wymagała remontu od wielu lat. Ta trasa istniała już przed wojną, wykonana z kostki klinkierowej, a następnie była remontowana w latach 70., stąd jej potoczna nazwa – „Gierkówka”. W zakresie naszych prac jest całkowite rozebranie wszystkich istniejących warstw tej drogi, łącznie z tą, która ma już ponad 100 lat. Z tego względu współpracowaliśmy z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków – dodaje Marek Żegunia kierownik budowy z Grupy NDI.
Prace na drodze odbywają się z utrzymaniem przejezdności. Roboty aktualnie koncentrują się na lewej stronie jezdni, a prawą prowadzony jest ruch. Aby ograniczyć ryzyko kolizji, pozostawiono w pasie rozdziału istniejące bariery energochłonne.

– Aktualnie rozebraliśmy lewą nitkę drogi, prace wykonywane są zgodnie z harmonogramem. Roboty wykopowe są na półmetku, powoli kończą się także prace rozbiórkowe – mówi Adrian Pluta, kierownik robót drogowych z Grupy NDI. – Rozpoczęliśmy też budowę warstw konstrukcyjnych, takich jak warstwa mrozoochronna, warstwa pomocnicza oraz warstwa podbudowy zasadniczej.

Wraz z początkiem jesieni planowane jest rozpoczęcie prac bitumicznych w zakresie układania warstwy podbudowy i warstwy wiążącej. Po ich zakończeniu ruch zostanie przeniesiony na lewą stronę jezdni, a na prawej ruszą roboty budowlane.

button_prev_post_label

share:

  • FACEBOOK
  • LINKEDIN