realizations_business_areas
specializations_label
realizations_investor
Urząd Morski w Gdyni
status_label
Zakończony
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną
18 października 2019 roku Urząd Morski w Gdyni przekazał Generalnemu Wykonawcy – konsorcjum firm NDI SA / NDI SOPOT SA i Besix N.V. teren, na którym zostały poprowadzone prace w ramach pierwszego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Realizacja kontraktu trwała 35 miesięcy.
Inwestycja obejmowała budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiają przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.
Kanał żeglugowy ma 1,5 km długości i 5 metrów głębokości.
Inwestycja znajduje się w granicach dwóch województw – pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W granicach województwa pomorskiego w gminie Sztutowo oraz Krynica Morska zlokalizowana jest część przedsięwzięcia obejmująca budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy.
W granicach województwa warmińsko-mazurskiego, w gminie Tolkmicko, zlokalizowana jest południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym oraz w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga – tor wodny na rzece Elbląg z przyległymi terenami lądowymi.
Podsumowanie filmowe I etapu budowy Kanału Żeglugowego
Lokalizacja inwestycji
Przekop Mierzei Wiślanej