Późną wiosną tramwajem przez Częstochowę
Na terenie budowy linii tramwajowej przy pętli „Kiedrzyńska” odbył się briefing prasowy, podczas którego przedstawiciele firmy NDI – generalnego wykonawcy podsumowali dotychczasowy przebieg robót i przedstawili plany na najbliższe miesiące.
W przypadku braku niespodziewanych przestojów wykonawca przewiduje gotowość zgłoszenia do odbiorów technicznych budowanej linii tramwajowej późną wiosną przyszłego roku. Łukasz Susło kierownik kontraktu z NDI zwracał uwagę na to, że stopień skomplikowania technicznego i procedur jest przy tego typu inwestycjach bardzo wysoki, a kiedy roboty trafią ponadto na tak newralgiczny czas jak zagrożenie epidemiczne trzeba liczyć się z utrudnieniami.
– Jesteśmy około półtora roku na budowie w różnych częściach miasta, każdy odcinek jest odrębnym wyzwaniem, często z przyczyn niezależnych od żadnej ze stron kontraktu musimy czekać na wypełnienie się procedur budowlanych. Kiedy kwestie formalne mamy już za sobą, to sama robota na poszczególnych odcinkach przebiega sprawnie. Jeszcze tej jesieni planujemy wejść z pracami na odcinki śródmiejskie – zapowiedział Łukasz Susło.
Dzięki determinacji służb miejskich udało się uzyskać zgody na odstępstwa od przepisów budowlanych, na wskazanym odcinku, dzięki czemu uda się uniknąć wycinki szpaleru drzew w al. Wolności. Zabiegi te pochłonęły sporo czasu i miały wpływ także na terminy robót. Największych utrudnień z powodu prac w najbliższych miesiącach mieszkańcy muszą się spodziewać na skrzyżowaniach z ul. Dekabrystów, al. Jana Pawła II i al. NMP. Tymczasowa organizacja ruchu zostanie przedstawiona odpowiednio wcześniej dla każdego miejsca.
Przypomnijmy, że budowa nowej linii tramwajowej w starym śladzie odbywa się w formule projektuj/buduj i jest elementem największego w historii miasta kontraktu tramwajowego. Oprócz realizowanych prac budowlanych za kwotę 114 mln zł, do Częstochowy dotrą nowe tramwaje kupione za 90 mln zł. Symboliczny odbiór zamówionego taboru w komplecie odbędzie się we wtorek na terenie zajezdni MPK w Częstochowie, o czym informowaliśmy już wcześniej. Na wymienione inwestycje za łączną kwotę ok. 204 mln zł Częstochowa uzyskała 144 mln unijnego dofinansowania.