Warstwy ścieralne na DK 91

Trwa przebudowa odcinka DK91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami, który stanowi alternatywę dla autostrady A1. Wykonawca zakończył już prace na prawej jezdni, z której mogą korzystać kierowcy, a prace kontynuowane są jezdni lewej, gdzie zaczęło się układanie warstwy ścieralnej. Na budowie zakończyły się też roboty ziemne i prace przy warstwach konstrukcyjnych. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego na sieci TEN-T.

Modernizowany, 5-kilometrowy odcinek DK91 przebiega przez miejscowości Winowo, Zabijak i Brudzowice w województwie śląskim. Jego przebudowa znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa oraz warunków na drodze. Przebudowana droga będzie dostosowana do wymogów nośności 11,5 t/oś. Zadanie jest wykonywane jako element Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), która zapewnia spójność terytorialną inwestycji infrastrukturalnych na terytorium państw członkowskich UE.

Jak dotąd zrealizowano prace na prawej jezdni, m.in. roboty ziemne, konstrukcyjne, a także bitumiczne i w ten sposób mogą już z niej korzystać kierowcy. Teraz układanie warstwy ścieralnej zaczęło się po lewej stronie jezdni.

Dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym i zgranej ekipie budowlanej w 99% udało się wykonać warstwę wiążącą na trasie głównej DK91, zarówno na prawej, jak i lewej stronie. Zakończyły się roboty ziemne i prace przy warstwach konstrukcyjnych, takie jak stabilizacje czy podbudowy z kruszywa łamanego. Zostały zamontowane bramownice do projektowanej sygnalizacji świetlnej, montowane jest również oświetlenie drogowe.

Obecnie prace skupione są na jezdni lewej. Trwają prace brukarskie, a pod koniec miesiąca rozpocznie się humusowanie pasa rozdziału oraz skarp po lewej stronie jezdni. Następne w planie jest umocnienie poboczy oraz montaż energochłonnych barier stalowych, ale też docelowego oznakowania poziomego.

Pod koniec maja planowane jest przełożenie ruchu na jezdnie lewą i przystąpienie do wykonania warstwy ścieralnej na jezdni prawej wraz z wykonaniem docelowego oznakowania pionowego i poziomego oraz montaż dodatkowych barier energochłonnych z elementami bezpieczeństwa ruchu.

Inwestycja obejmuje jednocześnie przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi, remont poboczy i nawierzchni na obiekcie inżynierskim, budowę chodników, rowów czy kanalizacji deszczowej. Wykonane zostaną również urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, elementy ochrony środowiska oraz kanały technologiczne i oświetlenie drogowe.

To już kolejny projekt infrastrukturalny, jaki Grupa NDI realizuje na Śląsku, tym razem we współpracy z SP Sine Midas Stroy. Wartość kontraktu to ponad 69 milionów złotych brutto.

button_prev_post_label

share:

  • FACEBOOK
  • LINKEDIN