Pomieści 195 aut. Parking przy Krakowskim Centrum Muzyki gotowy!

Po prawie siedemnastu miesiącach prac zakończyła się budowa parkingu przy planowanym Centrum Muzyki w Krakowie. Pomimo często niesprzyjającej pogody, budowę udało się wykonać według planu. Już uzyskano decyzję na użytkowanie. Na nowoczesnym parkingu będzie mogło zatrzymać się aż 195 samochodów wewnątrz i dodatkowo 22 na terenie zewnętrznym.

Parking powstawał w konstrukcji żelbetowej, monolitycznej. Został osadzony na płycie fundamentowej, gdzie stropy monolityczne oparte są na słupach żelbetowych za pośrednictwem „grzybków”. Strop grzybkowy to płyta żelbetowa o stałej grubości, opierana punktowo na słupach. W miejscu połączenia z płytą słupy rozszerzają się, tworząc głowicę w kształcie grzybka.

Na początku realizacji zaplanowano poszczególne etapy robót. Ustalony wcześniej harmonogram pozwolił lepiej koordynować wszystkie czynności. Wykonywano bieżące kontrole postępu prac, tworzono aktualizacje harmonogramu, ale też programy naprawcze dla robót żelbetowych. Aby sprostać temu wyzwaniu, zwiększono ilość pracowników realizujących stan surowy. W zespole znaleźli się doświadczeni i zaangażowani pracownicy, co ułatwiło finalizację projektu.

– W trakcie budowy najtrudniejszą sytuację spowodowała pogoda. Kiedy zbliżaliśmy się do terminu kamienia milowego, który polegał na zakończeniu konstrukcji żelbetowej budynku, przyszedł mróz i długotrwałe opady śniegu. Musieliśmy w krótkim czasie opracować i wdrożyć sposób zabezpieczania betonowanych elementów przed przemrożeniem, ale też zabezpieczyć zbrojenie przed śniegiem i lodem, aby zminimalizować wpływ warunków atmosferycznych. Na szczęście te działania przyniosły dobry efekt mówi kierownik budowy, Michał Stachoń z Grupy NDI

Przy realizacji parkingu wielopoziomowego przy Krakowskim Centrum Muzyki zastosowano technologię BIM (ang. Building Information Modeling). Ta metoda zapewnia nie tylko transparentność procesu budowlanego, ale również oszczędność czasu, pieniędzy oraz ograniczenie śladu węglowego. Na potrzeby kontaktów z Inwestorem, BIM został wykorzystany do prezentowania postępów prowadzonych prac.

– Model 3D na budowie ułatwiał wyszukiwanie kolizji instalacji z konstrukcją i zminimalizował czas potrzebny na potwierdzanie obmiarów konstrukcji żelbetowej. Wykorzystywany był również do przedmiarowania warstw wykończeniowych oraz sporządzenia bilansu mas ziemnych przy pracach drogowych – dodaje Michał Stachoń z Grupy NDI
Zamawiający wkrótce ogłosi przetarg na operatora parkingu. Wtedy też rozpocznie się jego funkcjonowanie.

button_prev_post_label

share:

  • FACEBOOK
  • LINKEDIN