NDI z najkorzystniejsza ofertą na przekop Mierzei Wiślanej
Urząd Morski w Gdyni poinformował, że oferta złożona przez polsko-belgijskie konsorcjum spółek NDI oraz Besix jest najkorzystniejszą w przetargu na „Budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Oferta NDI i Besix opiewa na kwotę 991 622 781,98, a czas realizacji od daty podpisania umowy wyniesie 32 miesiące.
To unikalny projekt i ciekawe wyzwanie inżynierskie dla naszej kadry. Jego realizacja będzie kolejnym projektem realizowanym w branży hydrotechnicznej z naszym wieloletnim partnerem firmą Besix – mówi Małgorzata Winiarek-Gajewska, Prezes Zarządu NDI SA. Ostatnio wykonanym wspólnie projektem był terminal kontenerowy DCT 2 w Porcie Gdańsk. Teraz nasz Zespół intensywnie przygotowuje się do realizacji inwestycji na Mierzei Wiślanej.
Przetarg obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.