Autostrada A1 w formule PPP

Autostrada A1 w formule PPP

Autostrada A1 w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

W konsorcjum ze Skanska SA wybudowaliśmy północny odcinek Autostrady A1 o długości 152 kilometrów z Gdańska do Torunia. To największa dotychczas inwestycja infrastrukturalna na Pomorzu i projekt o kluczowym znaczeniu dla krajowego systemu transportowego.

W projekcie uczestniczyliśmy także jako współinwestor, za pośrednictwem swojej spółki zależnej, posiadającej udziały w spółce koncesyjnej Gdańsk Transport Company SA.

Przelot nad budową Autostrady A1 na odcinku – Gdańsk-Toruń

Formuła Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

Projekt został zrealizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego pomiędzy Skarbem Państwa a spółką GTC S.A. (Gdańsk Transport Company S.A.).

Spółka GTC jako partner prywatny projektu odpowiedzialna była za kompleksową realizację przedsięwzięcia, od zaprojektowania i sfinansowania, przez budowę aż po eksploatację oraz utrzymanie autostrady.

NDI aktywnie uczestniczyło w strukturyzacji projektu i jego finansowaniu, doprowadzając ostatecznie do finalnego oddania do użytkowania całego odcinka Autostrady w 2011 r.

Realizacja projektu podzielona była na II etapy

icon

Etap I

Podpisanie z Rządem RP w 2004 roku umowy na realizację pierwszego etapu inwestycji – 90 km odcinka autostrady z Rusocina do Nowych Marz. Wartość kontraktu wyniosła 529 mln euro.

icon

Etap II

Podpisanie z Rządem w 2008 roku umowy na realizację drugiego etapu inwestycji – 62 km odcinka z Nowych Marz do Torunia. Wartość kontraktu wyniosła 730 mln euro.

Etap I w liczbach


wartość I etapu

529 mln €


długość autostrady

90 km


wykonane roboty ziemne

23 mln m³


86

obiektów mostowych

6

węzłów drogowych

6

miejsc poboru opłat (MPO)

2

obwody utrzymania autostrady (OUA)

3

pary miejsc obsługi podróżnych (MOP)

4,5

miesiąca przed terminem – oddanie do użytku

123 tys.

m³ betonu

1600 tys

ton mieszanek bitumicznych

Etap II w liczbach


wartość II etapu

730 mln €


długość autostrady

62 km


wykonane roboty ziemne

10 mln m³


51

obiektów mostowych

5

węzłów drogowych

6

miejsc poboru opłat (MPO)

1

obwód utrzymania autostrady (OUA)

4

pary miejsc obsługi podróżnych (MOP)

15

zmodernizowanych wiaduktów

225 tys.

m³ betonu

1300 tys

ton mieszanek bitumicznych

Lokalizacja inwestycji

Most pod Grudziądzem

87-134 Rozgarty